Aan de ene kant heb je jouw vak. Dat waar jij zo goed in bent, waar jij expert in bent.
Aan de andere kant heb je een bedrijf, dus het zakelijke onderdeel.
Het onderdeel waarin marketing en strategieën belangrijk zijn.

Om klanten aan te trekken en om verkopen te doen, heb je strategieën nodig, maar dat is niet het enige dat je nodig hebt.

Luister via je favoriete app: iTunes/Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Google Podcast

Shownotes

In de aflevering van deze week:

  • Je bent goed in je vak en je bent expert, maar je hebt ook een bedrijf, dus marketing en strategieën zijn belangrijk
  • Je kan wel wat doen en wat posten op social media plaatsen of af en toe een mail sturen, maar daar ga je geen betalende klanten mee aantrekken.
  • Dan zijn die strategieën zo belangrijk, maar je moet ze wel toepassen. Als je die strategieën niet toepast, gebeurd er niks. Krijg je geen klanten en heb je geen inkomen.
    Dat is hetzelfde als leren fietsen vanuit een boek en nooit op een fiets gaan zitten. Dan kan je echt niet fietsen.
  • Er is dus nog iets belangrijk en dit is het allerbelangrijkste. Namelijk JIJ. Jij met je liefde en mogelijkheden, maar ook jij met al je angsten en belemmeringen.
  • JIJ bent de belangrijkste stap en jij bent ook de persoon die ervoor zorgt dat belangrijke stappen niet genomen worden. Jij bent degene die de strategieën niet toepast.
  • Doe je dit expres? Nee zeker niet. Dat heeft te maken met je onderbewustzijn.
  • Is je onderbewustzijn dan zo slecht dat hij je saboteert? Nee, want je onderbewustzijn zal je altijd beschermen vanuit de kennis die hij meegekregen heeft van vroeger. Van bijvoorbeeld je ouders, maar die kennis is niet altijd waar of die kennis is nu niet meer van toepassing.
  • Belangrijk dus om deze overtuigingen, blokkades of angsten te transformeren, zodat je die stappen kunt gaan zetten om je bedrijf en jezelf te laten groeien. Dat je vanuit zelfvertrou