Je hoort vaak dat het zo belangrijk is om je ideale klant te bepalen.
Maar waarom is dit nu zo belangrijk? Wat is het nut hiervan?

Daar gaat deze podcast over.
Ik bespreek de 3 belangrijkste voordelen wanneer jij kiest voor een ideale klant.

En ja, het heeft met geld te maken, maar dit is niet de grootste reden.
Hier zit nog 3 belangrijke reden voor.

Luister via je favoriete app: iTunes/Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Google Podcast

Shownotes

In de aflevering van deze week:

  • Een ideale klant bepaal je niet voor de rest van je leven. Je kan (en is zelfs verstandig) deze altijd veranderen. Bijvoorbeeld wanneer jij gegroeid bent of wanneer er andere omstandigheden zijn.
  • Leg jezelf niet teveel druk op en ga testen met een ideale klant. Wat past bij jou, hoe voelt dit, hoe zijn de reacties.
  • Heb jij al een super heldere ideale doelgroep?
  • Nee?????? Waar ben je dan bang voor?
  • Stel je hebt 10x meer lef. Wie zou dan je ideale klant of doelgroep zijn?
  • Voordeel 1 : Er ontstaat een energetische aantrekkingskracht.
    Je gaat op een andere manier je klanten aantrekken. Je gaat je boodschap op een andere manier versturen of de wereld inbrengen en dit voelt jouw aankomende klant.
    Hierdoor ontstaat er een aantrekkingskracht.
    Dus in plaats van Ik moet klanten hebben, wordt de boodschap: Hoe kan ik mensen het beste helpen.
    Deze aantrekkingskracht zorgt ervoor dat iemand klant bij je wilt worden.
  • Voordeel 2 : Het wordt heel makkelijk om content te maken.
    Je kan nu in het hoofd van je ideale klant kruipen, zodat je weet met welke content jij jouw klant kan helpen. Je weet wat hij of zij nodig heeft.
  • Voordeel 3 : Je weet nu wie NIET jouw ideale klant is.
    En dit gaat je heel veel energie, tijd en geld schelen, omdat je je daar