Om klant te worden moeten mensen jou gaan volgen. Niet alleen op social maar ze moeten ook jouw visie gaan volgen. Jouw advies, jouw tips en uiteindelijk jouw programma. 

Mensen volgen alleen leiders.
Dus hoe duidelijk is het voor jouw mensen dat jij een leider bent?

Luister via je favoriete app: iTunes/Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Google Podcast

Shownotes

In de aflevering van deze week:

  • Leiderschap heeft in dit geval een aantal facetten:
  • Laat zien hoe goed je bent in je werk en in je aanbod. Straal dat ook echt uit. Als jouw klant niet oppikt dat jij een stuk(je) beter zij dan gaan ze jou niet volgen en dus nooit iets van je kopen. Jij gaat toch ook niet iemand volgen die hetzelfde is of minder dan jij? 
  • Het is super belangrijk dat je dat uitstraalt op allerlei manieren: 
    • in je inhoudelijke content 
    • in je afbeeldingen en foto’s 
    • in je lives 
    • in de kracht van je stem
    • in de manier van praten (ben je overtuigend?) 
  • Het is ook belangrijk dat je krachtig bent en ook krachtig overkomt. Als een echte leider dus. Misschien is dat niet jouw natuur, zit dat niet zo in jouw energietype maar je hebt alle 5 de elementen in je dus je zult die kracht naar boven moeten laten komen.
  • Zelfvertrouwen is natuurlijk ook belangrijk. Hoeveel vertrouwen heb jij in jezelf en in je vakkundigheid? Waar ligt jouw onzekerheden? Ga dat onderzoeken en ga dat aanpakken. Ben je bijvoorbeeld onzeker over hoe je overkomt op video dan gaan mensen dat voelen en dan kom je niet over als een leider.
  • Ben jij wel eens bang om arrogant over te komen? Of egoïstisch, of als een betweter? Ook dan kom je onzeker over. Dus ontzenuw dat gevoel en ga in je kracht staan. Het is namelijk allemaal subjectief en het hangt er helemaal van af wie je tegenover je hebt (in de podcast geven we daar voorbeelden van).