Heb je je niche helder?
Heb je je doelgroep of je ideale klant helder?

Dan is het voor jou veel makkelijker om nieuwe klanten aan te trekken. Het effect van mond-tot-mond reclame is veel groter. Je messaging wordt duidelijker en makkelijker. De effectiviteit van je leadmagnet wordt beter én de conversie van je strategie sessies gaat omhoog!

Luister via je favoriete app: iTunes/Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Google Podcast

Shownotes

In de aflevering van deze week:

  • We krijgen heel vaak de vraag: “Wat is het verschil tussen een niche en een doelgroep of een ideale klant.”.
  • Vaak hoor je business coaches praten over een niche maar wat is dat nou? En waarom is het belangrijk om het verschil te weten tussen de begrippen?
  • Niche komt uit het Frans en betekent ‘nis’ of ‘hoekje’. Vergelijkbaar het met een hoekje in de boekwinkel. Daar heb je hoekjes voor de kookboeken, voor fictie, voor non-fictie, engelse romans, hobby etc.
  • Dus als jij een boek zou schrijven over de methode waar jij mee werkt, het voertuig, de manier waarmee je je mensen van A (probleem) naar B (oplossing) helpt, in welk hoekje zou jouw boek dan staan? Dat is je niche. Jouw specialiteit. Je bedrijf begint dus met je niche, daar heb je waarschijnlijk ook een opleiding in gedaan. 
  • Daarna ga je kijken; wie wil ik specifiek helpen met die niche (aanbod). Iedereen? Iedereen die van A (pijn/probleem) naar B (oplossing/resultaat) geholpen kan worden met mijn voertuig (je niche)? Of een deel daarvan? En wat is de gedachtegang van die groep? Hoe gedragen ze zich? Wat zijn hun wensen? Dat is je doelgroep / ideale klantengroep.
  • In de podcast noemen we een aantal top niches in de markt van wellness en gezondheid en hoe je die verder kan vernauwen of kan verbreden (wat dus niet aan te raden is). 
  • Wie denk jij dat het makkelijker heeft in het aantrekken van nieuwe klanten?