Hoe prikkel je de interesse van je toekomstige klanten?
Hoe zorg je ervoor dat je opvalt in die enorme stroom van berichten op social media?

Door een mix van content te delen. In deze aflevering vertellen we hoe jij dat in jouw business toe kunt passen!

Luister via je favoriete app: iTunes/Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Google Podcast

Shownotes

In de aflevering van deze week:

  • Bij het maken van een mix van de verschillende manieren waarop je je content kunt aanbieden, kun je gebruik maken van:
  • Video
    Hiermee kun je je expert status versterken plus het zorgt voor meer verbinding dan een statisch plaatje. Hoe langer mensen kijken, hoe beter het ook is voor het algoritme van social media.
  • Live
    Ook weer goed om autoriteit op te bouwen maar ook om verbinding en zelfs community te creëren. Bovendien kun je het ook zo inzetten dat je nieuwe volgers gaat krijgen. 
  • Reels
    Reels zijn ‘afgekeken’ van TikTok en worden steeds populairder. Instagram laat jouw reels ook zien aan mensen die jou nog niet volgen dus dat is echt een kans om je aantal volgers te vergroten. 
  • Stories
    Deze korte shots (video of foto) gebruik je om een verhaal te vertellen. Ze worden alleen getoond aan je volgers dus daar kun je dan een betere band mee opbouwen.
  • Carrousel
    Hiermee kun je ook weer je expert status versterken omdat je je mensen iets kunt leren in een paar shots (foto of video) achter elkaar. Ideaal bijvoorbeeld voor tips. Mensen blijven daardoor langer kijken en dat is goed voor het algoritme. Bovendien pusht het algoritme je 2e plaatje naar voren wanneer iemand het 1e al heeft gezien. Je wordt zo dus vaker gezien!
  • Foto / Afbeelding
    Hoe persoonlijker hoe beter en vergeet vooral ook niet om er een passende caption bij te schrijven.