Zichtbaarheid is een hot item.

Iedere ondernemer weet dat zichtbaarheid nodig is. Om meer klanten te bereiken, om meer mensen te kunnen helpen en daardoor ook beter te verdienen. Zichtbaarheid is dus nodig maar ondernemers verwachten vaak dat het allemaal op 1 manier moet.

Maar is dat wel zo?

Cultivate visibility because attention is currency. – Chris Brogan

In de aflevering van deze week:

  • Heel veel ondernemers worstelen met zichtbaarheid. Hoe zit dat bij jou? Sta jij graag in de spotlights of blijf je liever aan de zijlijn staan? Ben jij als ondernemer en met je bedrijf voldoende zichtbaar? Bereik je genoeg mensen met jouw boodschap of vind je dat dat beter kan?
  • Wanneer je met je bedrijf naar een volgend level wilt, moet je ook zelf naar een next level dus dat betekent: werken aan je zichtbaarheid.
  • Zonder zichtbaarheid zul je heel veel klanten mislopen die graag van jou hadden willen kopen. Je laat je klanten namelijk niet zien dat je een oplossing hebt voor hun probleem. Daardoor mis jij inkomen maar missen jouw klanten ook hun oplossing!
  • Meer zichtbaarheid maakt ook meteen duidelijk welke mensen NIET jouw ideale klant zijn.
  • Met werken aan je zichtbaarheid, werk je ook meteen aan je zelfvertrouwen en je comfortzone.
  • Zichtbaarheid hoeft helemaal niet schreeuwerig te zijn, dat is een enorme misvatting.
  • Om je te helpen om zo’n zichtbaarheids-strategie te ontwikkelen, hebben we een paar stappen achter elkaar gezet.
  • Stap 1 > zelfanalyse; waarin belemmer jij jezelf?
  • Stap 2 > neem de verantwoordelijkheid om te veranderen.
  • Stap 3 > onderzoek je angsten en pak die aan.
  • Stap 4 > begin en neem kleine stapjes
  • Stap 5 > vind iemand die je daarbij kan helpen en accountable kan houden.

Luister hier naar de podcast van deze week