Vandaag delen we weer een Energy & Business Talk met je over wat je wel en niet op social media kunt plaatsen.

Eigenlijk kun je alles plaatsen, je bepaalt natuurlijk zelf je grenzen maar als ondernemer wil je ook je Know-Like-Trust factor vergroten dus is het beter als je goed nadenkt over wat je post.

Shownotes

In de aflevering van deze week:

  • Je gaat geen Know-Like-Trust opbouwen met je mensen als je alleen quotes plaatst op een foto van de natuur, zonder begeleidende caption.
  • Je zult ook jezelf moeten laten zien, ook al vind je dit eng. Jij bent degene die je bedrijf runt. Jij bent degene die jouw ideale klant kan helpen.
  • Het zijn blokkades of belemmerende gedachten die je tegenhouden. Gedachten als:
    • Ik wil mijn ‘hebben en houwen’ niet bloot geven.
    • Wat zal mijn familie hier wel niet van vinden.
    • Wat zal iedereen van me denken (ik ben een opschepper, daar heb je haar weer enz).
  • Het is belangrijk dat je goed voor ogen hebt wie jouw ideale klant is. Die wil graag horen van jou en die wil jou als persoon ook beter leren kennen.
  • We hebben een aantal tips voor je social media strategie:
    • Maak een schema met een doordachte volgorde van plaatsing. Bijvoorbeeld een quote, een vraag, tips en promotie.
    • Jij bepaalt hoe en wat je plaatst maar zorg voor een fijne afwisseling.
    • Ook bepalen hoeveel foto’s van jezelf of filmpjes.
    • Plannen geeft vrijheid en ruimte.
    • Houd je Ideale klant voor ogen als je een post schrijft.
    • Ga onderzoeken wat je blokkades en belemmerende overtuigingen zijn en ga die transformeren.