Wat is TLC en hoe kun je het inzetten voor je business?

TLC staat voor Tender Loving Care

maar ook voor Traffic Leads & Customers.

Heb jij of heeft jouw business wat TLC nodig en wil je weten HOE je dat kunt doen? Luister dan naar deze aflevering!

Love yourself first, and everything else falls in line.” – Lucie Ball

In de aflevering van deze week:

  • Eigenlijk heeft iedere ondernemer die wil groeien, TLC nodig. Eigenlijk heeft iedere business die wil groeien, TLC nodig. En van TLC aan de binnenkant creëer je ook meer TLC aan de buitenkant!
  • In onze Inside-Out methode werken we altijd van binnen naar buiten dus we beginnen met Tender Loving Care.
  • Allereerst heb je de T van Tender nodig. Kijk eens met zachtheid naar jezelf, dat geeft heel andere energiefrequentie dan haast, strak, boos of ‘moeten’. Wees niet zo streng tegen jezelf. Ja, het is nodig om strategieën te kiezen en uit te voeren maar daar hoort wel bij dat je regelmatig naar binnen keert om te kijken vanuit zachtheid, en te luisteren naar wat je lichaam je te vertellen heeft. Wat je ziel je te vertellen heeft. Wat heeft je ziel nodig? Wat is je why? Leven vanuit je zielsmissie, zal je gelukkig maken, zielsgelukkig. En je kunt alleen maar luisteren naar de stem van je ziel in zachtheid.
  • Je hebt ook een portie L van Loving nodig. Liefde heeft een hele hoge energiefrequentie en het maakt dat je hart een nog sterker magnetisch veld gaat uitstralen. Het magnetische veld van je hart is zowieso al 5000 keer sterker dan dat van je brein en het electrisch veld van je hersenen is 50 keer sterker dan dat van je brein. Het electromagnetisch veld van je hart kan zelfs gemeten worden op 1 tot 3 meter rondom het lichaam. Je hart en de gevoelens waardoor het beïnvloed wordt, speelt dus een heel belangrijke rol in de Wet van de Aantrekkingskracht. Sta daar eens vaker bij stil en leer jezelf liefdevoller te denken, te praten en te doen. Naar anderen toe maar zeker ook naar jezelf toe. Alle succes start aan de binnenkant, op alle vlakken in je leven.
  • Tot slot hebben we de C van Care, het zorgen voor… Voor wie zorg jij? Voor wie zorg jij het meest of het allerbest? Ik hoop voor jezelf! Want pas dan kun je het weer doorgeven. Je bent niet toevallig nu hier op deze pagina of op deze podcast beland, dit is jouw cue om weer even die aandacht naar jezelf te verschuiven.
  • Dit was jouw reminder voor een portie TLC aan de binnenkant, dan is het nu tijd om de TLC naar buiten toe te bekijken: Traffic, Leads & Customers. Deze keer pakken we het anders aan: start with end in mind, dat werkt in business altijd het beste. 
  • Dus we starten met de C van Customers. Klanten dus. Wil jij zomaar klanten? Alle klanten? Nee, je wilt blije klanten, klanten die hun probleem opgelost hebben gekregen (of er wordt aan gewerkt) en die jou graag betalen daarvoor. Dat bedoelen we als we het hebben over klanten. Maar om daar te komen moet die klant eerst een Lead zijn, een potentiële klant.
  • Leads zijn zich bewust van het feit dat ze een probleem hebben, ze zoeken naar een oplossing voor dit probleem én ze hebben al aangegeven (bv omdat ze op jouw email lijst staan) dat ze in jou de potentie zien om te helpen dit probleem op te lossen. Leads zijn nieuwsgierig en ze willen meer leren of weten van jou, ze willen investeren in tijd, energie of geld. Het signaal wat ze afgegeven hebben (waardoor jij weet dat het een Lead is) komt voort uit je Traffic.
  • Traffic is dus heel belangrijk om leads te krijgen die weer blije klanten kunnen worden. Wat is nou Traffic ofwel verkeer? Denk dan aan:
    • Mensen die je website bezoeken.
    • Mensen die je social media berichten zien.
    • Mensen die op een ad reageren.
    • Mensen die een lead magnet aanvragen.
    • Mensen die je horen spreken.
    • Etc.
  • Is alle traffic dan nuttig? Nee, als je je traffic niet zodanig plant dat je er jouw ideale klant mee aantrekt dan is die traffic niet nuttig. Sterker nog, het is dan een verspilling van tijd, energie en geld want dit publiek zal nooit iets van jou gaan kopen of nooit serieus met jouw adviezen aan de gang gaan. Dus je moet goed nadenken over je traffic. Op wie richt je die? Wat is je doel ermee?
  • Je moet dus zelf eerst een aantal dingen heel helder voor ogen hebben:
    1 – Wat is jouw why?
    2 – Voor wie is dit bedoeld (ideale klant)?
    3 – Wat is het aanbod waarmee ik die klant help?
    4 – Welke transformatie maakt de klant door?
  • Maak eens voor jezelf een blad waar die 4 punten op staan en hang dat ergens neer waar je het kan zien wanneer je weer voor Traffic gaat zorgen. Dus wanneer je een email schrijft, een post, een folder of een advertentie of wanneer je een lezing gaat voorbereiden.
  • Het allerbeste zou zijn als je eerst TLC voor jezelf creëert (zodat je in good vibes komt) en dan vanuit daar de TLC naar buiten creëert (Traffic) om vervolgens weer af te sluiten met een portie TLC voor jezelf om jezelf te belonen en af te schakelen van je taak.

Luister hier naar de podcast van deze week

Ja! Ik wil ook lid worden!