The money is in the list

Ook al zijn er ondertussen zoveel verschillende communicatie apps en platformen, geen enkel medium levert je zoveel op als email.

Waarom is dat, vraag je je misschien af.
Want social media wordt met de dag populairder en bijna iedere internetgebruiker is wel actief op minimaal één van de platformen. Maar er zijn verschillende redenen waarom email het nog steeds wint van social media en die gaan we met je delen in deze aflevering!

To achieve a goal you have never achieved before, you must start doing things you have never done before.” – Stephen Covey

In de aflevering van deze week:

  • Hoe zit dat nou eigenlijk: ‘The money is in the list’? Wat is een mailing list en waarom is die zo belangrijk?
  • Misschien vind je email maar ouderwets – en dat is het ook 😉 – maar toch is email nog steeds het online marketing tool bij uitstek voor business. Ook al zijn er ondertussen tal van apps en programma’s die je voor communicatie kunt gebruiken.
  • Eén ding wat je in ieder geval nooit moet doen, is het kopen van een lijst.
  • Je zou zeggen dat je meer hebt aan 3000 volgers op social media dan aan 500 mensen op je email lijst maar dat is niet zo. Natuurlijk is social media belangrijk, natuurlijk is een site belangrijk en bloggen, vloggen of podcasten ook maar er is één ding nog belangrijker dan dat en dat is het opbouwen van je email lijst.
  • Reden#01: Je kunt met een email lijst veel meer omzet creëren.
  • Reden#02: Je maakt de kans op terugkerende bezoekers groter.
  • Reden#03: Het is heel persoonlijk (als je het goed doet).
  • Reden#04: Je bouwt vertrouwen op bij je (toekomstige) klant. Voor Know-Like-Trust.
  • Reden#05: De email lijst is van jou.
  • De grootste uitdaging van ondernemers is: WAAR moet ik dan over schrijven, WAT moet ik iedere week vertellen? Daar hebben wij een oplossing voor.
  • 10 do’s en don’ts van emails:
  • Do#01: Zorg voor consistentie.
  • Do#02: Maak het persoonlijk.
  • Do#03: Creëer interactie.
  • Do#04: Maak het aantrekkelijk voor het oog.
  • Do#05: Voeg altijd een CTA (Call To Action) toe.
  • Don’t#01: Niet alleen maar verkopen en promoten.
  • Don’t#02: Ga niet klagen.
  • Don’t#03: Wees geen copy cat.
  • Don’t#04: Gebruik niet teveel plaatjes (zeker niet op bepaalde plaatsen).
  • Don’t#05: Noem het nooit een ‘nieuwsbrief‘.

Luister hier naar de podcast van deze week

Ja! Ik wil ook lid worden!